Tak tohle je docela úlet - umožňuje používat grafiku, ale je tak pomalá, že se to dá použít pouze pro okrasný efekt tam, kde na čase nezáleží - tedy real-time hry v tom asi neuděláte...
My se podíváme jenom na několik nejdůležitějších příkazů. Pokud se vám některý zalíbí, můžete si ho i zapamatovat.
Nejdříve musíme počítači oznámit, že budeme používat grafiku.
To se provádí takto:
uses Graph; var Gd, Gm : integer; ... begin ... Gd:=Detect; Initgraph(Gd,Gm,''); {A od teď si lze kreslit} ...
Obrazovka má cca. 640 x 480 pixelů. Každý bod má svou vlastní souřadnici, musíme si ovšem dát pozor na to, že jsou počítány seshora dolů (u y-ové).
A teď tedy pár procedur a funkcí.
To nám stačí. Pokud budete potřebovat další funkce a procedury, je lepší vyrobit si je v assembleru. Nebo se můžete podívat do Helpu ve vašem Pascalu.
DCV: Napište program, který zobrazí dvě kružnice rotující kolem společného středu (zvětšujte úhel pomocí nějakého cyklu a využijte definic funkcí Sinus a Cosinus a nezapomeňte, že nakreslenou kružnici musíte také někdy smazat)
PS: Osobně neznám jediné efektivní využití této jednotky, uvedl jsem ji jenom proto, abyste si mohli hrát... Skutečná grafika se v Pascalu dělá přes assembler, ale to je mnohem náročnější.